Ismét jó régen jelentkeztünk, mert rengeteg programunk volt szerencsére. Az elmúlt egy héten ellátogattunk Hollandiába.

Még az indulás előtt sikerült Leuvenben beszerezni zsemlét, ami itt egyáltalán nem szokványos. Az utunk viccesre sikerült, mert itt nem túl gyakori dolog a hó, és a havazás, ezért az embereknek nincs téli gumijuk. Ezzel ott a probléma, hogy viszonylag nagyobb hóban csak lépésben mernek haladni. Az autópályán 40-nel haladt a tömeg, míg mi 90-nel száguldoztunk :) Se előttünk, se utánunk nem jött senki a sávban.

Krisztiánt gépe 8-ra érkezett az Eindhoven-i reptérre, így korán keltünk. Azonban a szokatlan időjárás miatt kialakult dugók miatt így is igen nagy késéssel sikerült Krisztiánt összeszedni. Úti célunk Amszterdam volt, de még mielőtt odaértünk volna beugrottunk egy gyors fagyjunk össze Tilburgben akcióra… :) Ilyenkor, amikor ilyen hidegek vannak, örülök, hogy vannak áruházak, ahová kérdések nélkül be lehet „menekülni” felmelegedni. A hidegre való tekintettel csak néhány fotót készítettünk egész utunk során.

Tilburg kastélya igen bájos.

A szállások elfoglalása után esti fedezzük fel Amszterdamot túrára indultunk. Az időjárás a tömegközlekedésen is káoszt okozott, ezért amíg vártunk a többiekre, boltokban melegedtünk. Miután sikeresen összejött a csapat, a virágpiac felé vettük az irányt. Azonban sajnos már sehová nem sikerült bejutnunk. Végigsétáltunk a városon (nem sok mindenre emlékszem, mert annyira fáztam), betértünk egy café shopba, majd megnéztük a híres piroslámpás negyedet is. Este pedig a tervezett buli helyett mindenki hamar ágyba dőlt, mert a nagy hideg kiszívta az erőnket.

Másnap korán keltünk, hogy még odaérjünk 9 előtt a virágtőzsdére. Iszonyatosan élveztük. Utunk innen a Rijks múzeumba vezetett, ahol vettünk egy múzeum kártyát, amivel a legtöbb múzeumba Hollandia területén ingyen, vagy jelentős kedvezményekkel lehet bejutni. (25 év alattiak vásárolhatják meg, 1 évig érvényes és 25 euróba kerül.) A múzeum természetesen nagy élmény volt. Mivel több időt szántunk rá, mint amennyit ténylegesen bent töltöttünk, és még volt közel 1 óra parkolásunk, így átugrottunk immár a fiúk nélkül a gyémántmúzeumba. Ez  a múzeum is igazán lenyűgöző volt.

Konténerekből épített ház

És itt ismételten sikerült kalandokba keverednünk hála a GPS-nek. Mivel kifogyóban volt a benzin, így megkerestük a hozzánk legközelebb eső kutat, ami egy privát benzinkút volt. (Szerencsére mivel látták, hogy üres a tank, beengedtek minket. Tankolás után Dezső fizetni szeretett volna bankkártyával.Képzeljétek el, hogy nem fogadták el egyik bankkártyát sem. Mivel nem volt nálunk elég kp, így Dezső elindult pénzt felvenni. Addig a kocsiban maradtam, és a kutas hozott egy kávét.

Hazafelé úton beugrottunk Hágába egy rövid látogatásra. Itt megnéztük a Mauritshuis fontosabb és híresebb festményeit (3 euró volt a belépő a diák kártyával 12,5 helyett), majd még körbelengtük gyorsan a történelmi belvárost. Még a város szélén betértünk egy boltba, ahol ha hiszitek, ha nem Mézes puszedlit vettem (német, holland, angol felirat nélkül) Sajnos elfejeltettem lefotózni, és már nincs nálunk. Mindenesetre mókás volt.

Hazafelé a dugók miatt a GPS Rotterdamon keresztül vezényelt minket, így volt alkalmunk megcsodálni a felhőkarcolókat is.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pozsi83 2010.12.07. 18:40:58

Mi a piros lampas negyed mellett laktunk egy evig, minden nap a fent lathato buddhista templom mellett mentem reggel dolgozni! Most mar kijjebb lakunk, Oost-ban. Ja igen, es az tok altalanos, hogy kulfoldi kartyakat nem fogadnak el a normal boltokban. Ezzel anno en is jol megszivtam, ill. most is megszivtam Hamburgban, ugyanez volt a helyzet.